UMUR : 41
SYARIKAT : ASPATI Sdn. Bhd. (ASPATI)
Beliau tidak pernah mendapat pendidikan formal tetapi beliau mendapat maklumat tentang bidang ini semasa belajar di UTM di dalam bidang pemetaan digital (digital mapping). Dari situlah beliau terdorong untuk menceburi bidang ini kerana beliau melihat potensi multimedia dalam konteks yang luas dalam jangka masa yang pendek dan modal yang rendah. Berdasarkan pengamatan beliau juga, produk multimedia di Malaysia sangat terhad walaupun permintaannya tinggi. Adalah menjadi hasrat beliau untuk mempelbagaikan produk multimedia dalam bahasa Malaysia selari dengan galakan Kerajaan untuk rakyat Malaysia mengaplikasikan penggunaan ICT dalam kehidupan harian.
ASPATI tidak mempunyai kakitangan khusus dalam aspek pemasaran. Walaupun begitu, nama ASPATI sering meniti di bibir pelanggannya atas kualiti produk yang dipercayai dan secara tidak langsung ia menjadi saluran pemasaran bagi pihak ASPATI. Sehingga kini kakitangan ASPATI adalah seramai 12 orang pekerja tetap sepenuh masa.
Budaya kerja yang diamalkan oleh Aspati adalah, kakitangan perlu bekerja dalam keadaan gembira kerana ia akan meningkatkan kualiti kerja. Di samping itu, ketua perlu bersama-sama dengan kakitangan dalam menyiapkan sesuatu projek. Jangan malu belajar daripada kakitangan jika tidak tahu. Sebaiknya ketuamestilah mempunyai lebih pengetahuan daripada kakitangan.
Perancangan ASPATI bagi mengekalkan prestasi syarikat yang cemerlang ini adalah mereka akan
Mereka juga akan memastikan supaya setiap tahun mereka perlu mendapatkan sekurang-kurangnya dua pelanggan baru. Bagi mengekalkan prestasi ini, kami merangka satu pelan induk perancangan projek sepanjang tahun.
Sumber : http://spmanagement.wordpress.com/2007/06/22/anugerah-usahawan-ict-2003/
Sumber : http://www.aspati.com.my/sekolah/index.php?aspati-profile-(eng),70